بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی در خانه
نوشته شده توسط : نغمه محسنی

با صدای بلند بخوانید

بلند خوان دن یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن به انگلیسی  است که هر زمانی میتوانید، متن ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک میکند که راحت تر انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هرچیزی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما همه ی لغات را نمیفهمید، اینکار باعث میشود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کنند و متوجه میشوید که وقتی انگلیسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملاتتان را بسازید. بلند خواندن همچنین به دلیل اینکه شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمیکنید، مفید است.

انگلیسی رو با دیدن فیلم و سریال یاد بگیرید


چند ساعت در هفته پای تلویزیون میشینید؟ می تونید یه مقدار از این زمان رو صرف دیدن برنامه ها، فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان کنید؟ این کار علاوه بر اینکه شما رو با فرهنگ مرتبط با زبان انگلیسی آشنا میکند، یه راهکار عالی برای افزایش تماس با زبان انگلیسی و لمس بیشتر آن است. زیرنویس فارسی نه تنها به یادگیری زبان کمک نمی کنه، بلکه تاثیر منفی هم داره. ترجیحاً با فیلم هایی شروع کنین که قبلاً دوبله فارسی اون رو تماشا کردین. اینجوری دیگه مجبور نیستین خیلی به داستان فیلم توجه کنین و تمام تمرکزتون رو صرف شنیدن و یادگیری انگلیسی میکنین. حتی اگر 20% از مکالمات فیلم رو متوجه شدین، به مراتب بهتر و مفید تر از زیرنویس فارسیه!

بازی کنید (مخصوصا بازی‌های ویدیویی)!

خیلی از ما فکر می‌کنیم یادگیری زبان انگلیسی کاری بسیار جدی است و بازی کردن هیچ ارتباطی به آن ندارد. اما همانطور که در بالا اشاره کردیم، هر گونه فعالیت مرتبط با زبان انگلیسی که از آن لذت ببرید، برای تقویت زبان شما بسیار مفید است. بازی‌هایی که شما را در یک فضای فانتزی و پر از موجودات افسانه‌ای قرار می‌دهند معمولا پر از گفتگو و کلمات جدید هستند و به همین خاطر دایره واژگان (Vocabulary) شما را گسترده‌تر می‌کنند. این فضاها انگیزه شما را برای یادگیری بیشتر هم خواهند کرد، چون که برای رد کردن مراحل نیاز دارید که حتما گفتگوها را بفهمید. این نوع بازی‌ها معمولا به شکل آنلاین هم در بازار وجود دارند. در این صورت، علاوه بر Vocabulary مهارت‌های ارتباطی شما هم تقویت خواهند شد چون مجبور هستید با دیگران صحبت کنید (البته اگر هم تیمی‌های شما انگلیسی زبان باشند). این گفتگوها تقریبا همیشه سریع و غیر رسمی بوده و به همین خاطر توانایی سریع فکر کردن و سریع واکنش نشان دادن را در شما تقویت می‌کنند.

بازی کنید بازی‌های ویدیویی

 

با دوستان خود که به این موضوع علاقه‌ دارند انگلیسی حرف بزنید


یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که با دوستان خود یک جلسه برگزار کنید. لازم نیست یک مهمانی بزرگ داشته باشید، حتی یک دور همی کوچک هم یک روش خوب برای تمرین زبان انگلیسی است. می‌توانید در منزل از دوستان تان بخواهید تا داستان هایی ترسناک یا طنز یا هرچه که دوست دارید به زبان انگلیسی آماده کنند. لازم نیست حتما مراسم‌ بزرگی برپا کنید. می توانید یک شب با دوستان تان فیلم انگلیسی تماشا کنید یا یک غذای سنتی از یک کشور انگلیسی زبان را به کمک دستور پخت انگلیسی بپزید. اصلا مهم نیست که چه کاری انجام می دهید فقط دور هم جمع شوید، تفریح کنید و انگلیسی یاد بگیرید.




:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: